PETEK IZGARA İMALATI


Taşıyıcı yapı elemanı olarak kullanılırlar. Esas amacı yağ, toz ve sıvı gibi maddelerin, çalışma ortamında zeminde birikmesini önleyerek, güvenliği tehdit edecek durumların ortadan kaldırılmasıdır. Akışkan geçirgenliğinin yanı sıra, görsel geçirgenlik sağlaması da dikey kullanımlarda hem güvenlik hem de bölümlendirme amaçlı kullanımına olanak sağlamaktadır. 

Genel yapısı; Taşıyıcı yönde lamalar, buna dik yönde ise burgulu demir, dağıtıcı lama gibi dağıtıcı elemanlar kullanılan, yürünebilir, hafif, hava, ses, ışık ile toz ve sıvı geçişine izin veren yüksek taşıma gücü sağlayan bir yapıya sahiptir.Izgaraların taşıma gücünü, kullanılan malzemelerin yüksekliği, kalınlığı ve taşıyıcı lamalar arası göz açıklığı belirlemektedir. En sık kullanılan göz açıklıkları, DIN standartlarına uygun olarak, burgulu demirli ızgaralarda 34x38mm, yarım geçme ve tam geçme ızgaralarda ise 33x33mm’dir.

Genellikle korozyona karşı yüksek mukavemet sağlayan TS ISO EN 1461 standartlarına uygun Sıcak Daldırma Galvaniz ile kaplanırlar. Tercih ve görsel sebeplerden dolayı boyana bilirler.

Kullanım Alanları:

Yürüme yolu ızgaraları platformlarda, Elektrik santrallerinde, çimento fabrikalarında, arıtma tesislerinde, makine yürüyüş yollarında, konveyör hatlarında, merdiven basamaklarında, yangın merdivenlerinde, kedi yollarında, kanallarda, rafinerilerde, barajlarda, kule direklerinde, gemilerde, limanlarda, haddehanelerde, endüstriyel yapılarda, havalandırma kapaklarında, asma tavanlarda, baca etraflarında, çatı boşluklarında, asansör kanallarında, bahçe korkuluklarında, sosyal tesislerde vb. alanlarda kullanılmaktadır.

Petek Izgaranın üç ana çeşidi mevcuttur;

- Kareburgulu Petek Izgara,

- Yarım Geçmeli Petek Izgara,

- Tam Geçmeli Petek Izgara.